De verschillende vormen van een kredietverzekering

Als ondernemer een kredietverzekering afsluiten kan een goede keus zijn. Het is het soort verzekering dat zorgt dat je eigenlijk altijd je inkomsten binnen de factuurtermijn in handen hebt. Daardoor kan je op een stabiele manier zaken doen. Het is bovendien zo dat er niet maar één soort verzekering is. Het is juist zo dat deze op vele manieren is aan te passen. Daarmee kan je dus heel gemakkelijk alle kanten op. Op deze plek leer je daar meer over.

Passend bij het type onderneming

Het is in de eerste plaats belangrijk om te weten dat de kredietverzekering altijd op maat te krijgen is. Dat geldt zeker wanneer met specialisten zoals Coface wordt gewerkt. Zo zijn er bijvoorbeeld verzekeringen die bedoeld zijn voor multinationals die veel internationaal handelen. Aan de andere kant zijn er ook opties voor kleinere ondernemingen die regionaal werken. Die moeten natuurlijk ook anders worden verzekerd. Dat is wat het aantrekkelijk maakt.

Verzekeren van een enkele transactie

Het is ook mogelijk om een kredietverzekering te kiezen die voor een specifieke handeling bedoeld is. Wanneer een transactie enig risico vormt, dan is het goed om daar een bepaalde mate van dekking bij te krijgen. Dat is wat een groot verschil kan maken. Het is in ieder geval een goede zaak om dit te doen wanneer je bijvoorbeeld met een nieuwe debiteur gaat werken. Zeker wanneer de kredietwaardigheid onduidelijk of twijfelachtig is. 

Verzekeren van een debiteur

Het verzekeren van een debiteur is ook een optie. Wanneer je via de tools van de verzekeraar hebt ontdekt dat de kredietwaardigheid van deze debiteur is veranderd bijvoorbeeld. Wanneer je al een lange zakelijke relatie hebt, wil je deze niet direct opgeven. Dat neemt niet weg dat je wel zelf ook veilig wilt zijn als ondernemer. Dat kan je dan dus verzorgen door met de verzekeraar een verzekering op maat te maken met betrekking tot deze afnemer.

 

 

Inhoudsopgave

Gerelateerde berichten

Categories

Een interessante blog

die je niet mag missen.

Transport en logistiek

Kunststof spuitgieten: efficiënt produceren met precisie

Kunststof spuitgieten is een van de meest gebruikte technieken in de maakindustrie voor het produceren van kunststof onderdelen. Van eenvoudige verpakkingen tot complexe technische componenten: het spuitgietproces maakt het mogelijk om met grote nauwkeurigheid, snelheid en herhaalbaarheid onderdelen te produceren. In dit blog lees je hoe kunststof spuitgieten werkt, welke

Marketing en reclame

Neuromarketing: wat doen we ermee en waarom is het belangrijk?

Wellicht heb je er al eens van gehoord: neuromarketing als tool voor bedrijven. In dit artikel gaan we dieper in op wat neuromarketing precies is en hoe je het kunt gebruiken voor jouw bedrijf. Wat is neuromarketing precies? Neuromarketing is een vakgebied binnen marketing dat zich richt op het onbewuste

Bedrijven en samenleving

Hoe geef je het labelproces van je bedrijf een belangrijke upgrade?

Voor de creatievelingen die via Etsy hun handgemaakte producten verkopen, is een eenvoudig label voldoende. Het kan een met een handgemaakt label zijn, of een label dat met een thuisprinter is afgedrukt en van de nodige informatie van de maker is voorzien. Voor industriële omgevingen zijn deze oplossingen ondenkbaar. Ze