Waarom is Google Ads onmisbaar?

Bijna iedereen kijkt wel eens op Google, in het bijzonder wanneer iemand een vraag heeft. Google heeft het internet dan ook eenvoudig gemaakt voor het bedrijfsleven. Met een hele set aan instrumenten helpt Google bedrijven om hun doelgroep te bereiken via het internet. Google kent bijvoorbeeld Google Plus, maar ook Google Ads wat voorheen Adwords was. Google Ads klinkt voor veel mensen die in de marketingwereld zitten bekend. Maar waarom is Google Ads zo onmisbaar geworden?

 

Ieder budget

Om te beginnen is Google Ads er voor ieder budget. Waar eerst nog gedacht werd dat hoe groter heet budget, hoe beter de reclame heeft het mis. Dit is helemaal veranderd sinds de komst van Google Ads. Je kunt altijd zelf bepalen hoeveel er wordt geïnvesteerd. Je kan ook meer inzetten op campagnes die beter lopen. Er kan bovendien een bod uitgebracht worden voor iedere advertentie die geplaatst wordt al vanaf €0,01 cent. Je kunt het bod opschalen of terugbrengen wanneer je wil.

 

Resultaten

Misschien wel de beste reden waarom Google Ads onmisbaar is: resultaten meten. Google Ads laat je veel statistieken zien zoals ROI, aantal verhogingen, bounce rate en misschien wel het belangrijkste de conversie. Je kan je Ads bijsturen op basis van de data die Google je geeft. Je kunt ook zien of zoekwoorden je wel of niet wat opleveren. Echt alles is meetbaar. Dit helpt met het bijhouden van je online strategie.

 

Flexibel

Door Google Ads kunnen advertenties op ieder gewenst moment worden aangepast. Als er uit de statistieken blijkt dat je beter iets anders kun doen, dan kun je dat meteen aanpassen. Denk hierbij aan zoekwoorden.

 

Google ads uitbesteden

Denk je nu: Google Ads moet ik hebben, maar ik wil het niet zelf doen? Goed nieuws, want Google Ads uitbesteden kan tegenwoordig volop. Er zijn genoeg online marketingbureaus die dit graag voor je doen. Zo kom je er zelf al snel achter dat Google Ads ook voor jou onmisbaar is.

Inhoudsopgave

Gerelateerde berichten

Muziekgenres

Iedereen heeft een eigen smaak in muziek, maar dat is helemaal geen probleem. Er is

Categories

Een interessante blog

die je niet mag missen.

Transport en logistiek

Kunststof spuitgieten: efficiënt produceren met precisie

Kunststof spuitgieten is een van de meest gebruikte technieken in de maakindustrie voor het produceren van kunststof onderdelen. Van eenvoudige verpakkingen tot complexe technische componenten: het spuitgietproces maakt het mogelijk om met grote nauwkeurigheid, snelheid en herhaalbaarheid onderdelen te produceren. In dit blog lees je hoe kunststof spuitgieten werkt, welke

Marketing en reclame

Neuromarketing: wat doen we ermee en waarom is het belangrijk?

Wellicht heb je er al eens van gehoord: neuromarketing als tool voor bedrijven. In dit artikel gaan we dieper in op wat neuromarketing precies is en hoe je het kunt gebruiken voor jouw bedrijf. Wat is neuromarketing precies? Neuromarketing is een vakgebied binnen marketing dat zich richt op het onbewuste

Bedrijven en samenleving

Hoe geef je het labelproces van je bedrijf een belangrijke upgrade?

Voor de creatievelingen die via Etsy hun handgemaakte producten verkopen, is een eenvoudig label voldoende. Het kan een met een handgemaakt label zijn, of een label dat met een thuisprinter is afgedrukt en van de nodige informatie van de maker is voorzien. Voor industriële omgevingen zijn deze oplossingen ondenkbaar. Ze