De voordelen van een bedrijfsfilm

Heb je een onderneming, groot of klein? Dan kan het een slimme zet zijn om een bedrijfsfilm te maken. Een dergelijke video kun je voor verschillende doeleinden inzetten; welke dat zijn, lees je in dit artikel. We leggen eerst uit wat een bedrijfsfilm precies is en daarna vertellen we je waarom en hoe je deze inzet.

Wat is een bedrijfsfilm?

Het woord zegt het eigenlijk al: het is een film die iets vertelt over jouw bedrijf. Een dergelijke film kun je maken met acteurs en op een set, of met je eigen personeel in het kantoorpand. Heb je er weleens aan gedacht om het anders aan te vliegen? Zo kun je ook een leuke en effectieve bedrijfsfilm laten maken in de vorm van motion graphics, ook wel animatie genoemd. In enkele seconden geef jij aan wat je als bedrijf doet en voor welke problemen jij een oplossing biedt. Doordat je dit weergeeft op beeld en met name door middel van een animatie, kunnen mensen de informatie veel beter onthouden. Zorg ervoor dat de video kort en krachtig is, zodat je de aandacht niet verliest. 

Video strategie en marketing

Motion graphics zoals een animatiefilm kunnen voor allerlei verschillende doelen ingezet worden. Daarom doe je er goed aan om een volledige video strategie te maken. Een video strategie is een onderdeel van marketing, waar er specifiek gefocust wordt op het laten maken en inzetten van animatievideo’s. Wat voor video’s ga je laten maken, wat dienen ze uit te stralen, wat is het doel van de video en via welke kanalen ga je de video delen? Dit zijn allemaal onderdelen van een video strategie die je gaan helpen om jouw bedrijf te laten groeien. 

Een bedrijfsfilm inzetten

Nu je weet wat een bedrijfsfilm en video strategie is, kunnen we ingaan op hoe je een bedrijfsfilm precies inzet. Ten eerste kun je de video inzetten om jouw onderneming onder de aandacht te brengen bij potentiële klanten of om nieuw personeel aan te trekken. Dit doe je door de film te delen op relevante sociale media kanalen, zoals Instagram en LinkedIn. Daarnaast kun je een bedrijfsfilm inzetten om interne informatie goed over te brengen bij medewerkers. Denk hierbij aan nieuwe werkwijzen of complexe procedures. Daarnaast kan een animatievideo helpen om doelen vast te stellen voor het komende jaar en deze op concrete en simpele wijze te delen met partners of personeel.

Inhoudsopgave

Gerelateerde berichten

Categories

Een interessante blog

die je niet mag missen.

Transport en logistiek

Kunststof spuitgieten: efficiënt produceren met precisie

Kunststof spuitgieten is een van de meest gebruikte technieken in de maakindustrie voor het produceren van kunststof onderdelen. Van eenvoudige verpakkingen tot complexe technische componenten: het spuitgietproces maakt het mogelijk om met grote nauwkeurigheid, snelheid en herhaalbaarheid onderdelen te produceren. In dit blog lees je hoe kunststof spuitgieten werkt, welke

Marketing en reclame

Neuromarketing: wat doen we ermee en waarom is het belangrijk?

Wellicht heb je er al eens van gehoord: neuromarketing als tool voor bedrijven. In dit artikel gaan we dieper in op wat neuromarketing precies is en hoe je het kunt gebruiken voor jouw bedrijf. Wat is neuromarketing precies? Neuromarketing is een vakgebied binnen marketing dat zich richt op het onbewuste

Bedrijven en samenleving

Hoe geef je het labelproces van je bedrijf een belangrijke upgrade?

Voor de creatievelingen die via Etsy hun handgemaakte producten verkopen, is een eenvoudig label voldoende. Het kan een met een handgemaakt label zijn, of een label dat met een thuisprinter is afgedrukt en van de nodige informatie van de maker is voorzien. Voor industriële omgevingen zijn deze oplossingen ondenkbaar. Ze