Hoe moet je oude content updaten?

Als je de SEO van je website wilt verbeteren, is het updaten van bestaande content een slimme strategie. Door de kwaliteit en relevantie van je content te verbeteren, kun je relatief makkelijk meer verkeer en hogere rankings te krijgen. Zorg er dus voor dat je regelmatig bestaande content updatet en gebruik dit stappenplan om het maximale eruit te halen. 

Bestaande content updaten in 3 stappen

Zo kun je je bestaande content updaten

1. Analyseer je website

Duik even in Google Analytics en analyseer de statistieken van je website om te zien hoeveel bezoekers je pagina’s trekken. Zijn er pagina’s met weinig of geen bezoekers? Dan kun je je daar op richten. Check ook je rankings. Welke pagina’s staan er nu op plek 5-20? Door daar de content te verbeteren kun je misschien wel in de top 5 komen en meer bezoekers trekken.

Kijk ook eens in Search Console. Vaak heb je namelijk pagina’s die ranken voor een ander keyword dan je in eerste instantie bedoeld had. Door je content voor die andere keywords te optimaliseren trek je snel nog meer bezoekers naar je website.

2. Verbeter je content

Nu het echte werk: de content updaten. Voeg nieuwe informatie, afbeeldingen, video’s of andere media toe om de inhoud te verbeteren en om de betrokkenheid van bezoekers te stimuleren. Weet je niet wat je toe moet voegen? Doe dan een zoekwoordenonderzoek om wat longtail keywords te vinden of check gewoon over welke (sub)onderwerpen de top 3 pagina’s voor je keyword schrijven.

Tip: Is er een featured snippet? Check dan of je de structuur kan veranderen die daarmee overeenkomt. Maak er bijvoorbeeld een lijstje van. Zo heb je meer kans dat je ook die snippet pakt!

3. Boost je content met interne links

Je hebt vast nieuwe artikelen geschreven die raakvlakken hebben met je oude content. Loop daarom al je nieuwe artikelen na om te kijken of je ergens nog interne links naar je oude content kunt plaatsen. Zo geef je je geupdate content een boost en vergroot je de kans dat je hoger in Google komt met die pagina.

Succes

Met dit stappenplan kun je oude content updaten en zo relatief makkelijk nieuwe bezoekers naar je website trekken. Geen tijd of zin om het zelf te doen? Of weet je niet waar je moet beginnen? Schakel dan gerust een SEO copywriter in. Die weet precies hoe het werkt!

Inhoudsopgave

Gerelateerde berichten

Categories

Een interessante blog

die je niet mag missen.

Transport en logistiek

Kunststof spuitgieten: efficiënt produceren met precisie

Kunststof spuitgieten is een van de meest gebruikte technieken in de maakindustrie voor het produceren van kunststof onderdelen. Van eenvoudige verpakkingen tot complexe technische componenten: het spuitgietproces maakt het mogelijk om met grote nauwkeurigheid, snelheid en herhaalbaarheid onderdelen te produceren. In dit blog lees je hoe kunststof spuitgieten werkt, welke

Marketing en reclame

Neuromarketing: wat doen we ermee en waarom is het belangrijk?

Wellicht heb je er al eens van gehoord: neuromarketing als tool voor bedrijven. In dit artikel gaan we dieper in op wat neuromarketing precies is en hoe je het kunt gebruiken voor jouw bedrijf. Wat is neuromarketing precies? Neuromarketing is een vakgebied binnen marketing dat zich richt op het onbewuste

Bedrijven en samenleving

Hoe geef je het labelproces van je bedrijf een belangrijke upgrade?

Voor de creatievelingen die via Etsy hun handgemaakte producten verkopen, is een eenvoudig label voldoende. Het kan een met een handgemaakt label zijn, of een label dat met een thuisprinter is afgedrukt en van de nodige informatie van de maker is voorzien. Voor industriële omgevingen zijn deze oplossingen ondenkbaar. Ze