Het gebruik van social media in werving en selectie

Social media is tegenwoordig een onmisbaar onderdeel van ons dagelijks leven. Het wordt gebruikt om in contact te blijven met vrienden en familie, om nieuws te volgen en om entertainment te vinden. Maar wist je dat social media ook een krachtig hulpmiddel kan zijn bij het werven van nieuw talent? In deze blog gaan we in op het gebruik van social media in werving en selectie en wat de voordelen zijn.

Voordelen

Het gebruik van social media in werving en selectie heeft een aantal voordelen. Ten eerste biedt het een groter bereik. Via social media kunnen vacatures eenvoudig en snel worden gedeeld, waardoor deze bij een groot publiek onder de aandacht komen. Daarnaast is het mogelijk om via social media gericht te adverteren op specifieke doelgroepen. Hierdoor bereik je alleen de mensen die relevant zijn voor de openstaande vacature, wat de kans op een geschikte kandidaat vergroot.

Tips

Een tip is om goede ideeën te kopiëren van concurrenten en branchegenoten. Bekijk hun posts reclames en andere gedeelde content en vertaal dit naar je eigen stijl en bedrijfsuitstraling. Kies de content die jou het meest aanspreekt en gebruik dit.

Kies de juiste social media kanalen op basis van de doelgroep die je wilt bereiken. Als jij werknemers zoekt voor een fulltime baan die HBO of universiteit afgerond hebben, dan kun je het besten LinkedIn gebruiken. Maar als jij studenten zoekt voor een bijbaantje dan kun je beter gaan adverteren via snapchat of Instagram. Analyseer je doelgroep en bepaal hieruit welk kanaal je wilt gebruiken.

Blijf voortdurend zichtbaar. Plaats niet een keer een advertentie en verwacht dat je jouw doelgroep bereikt. Nee je moet blijven adverteren en content blijven delen zodat je door zoveel mogelijk mensen te zien bent op social media kanalen.

Gebruik social media als aanvulling op andere wervingskanalen zoals, vacaturesites en recruitment bureaus. Op de manier kun je een zo groot mogelijke doelgroep bereiken.

In het kort

Het gebruik van social media in werving en selectie biedt zeker voordelen zoals het bereiken van een grote doelgroep. Door zorgvuldig om te gaan met het gebruik van social media in werving en selectie kun je als werkgever succesvol de juiste kandidaten aantrekken en het employer brand versterken.

Is jouw bedrijf aan het focussen op werving en selectie in Limburg? Klik dan nu op deze link om meer te weten over werving en selectie in Limburg.

Inhoudsopgave

Gerelateerde berichten

Categories

Een interessante blog

die je niet mag missen.

Transport en logistiek

Kunststof spuitgieten: efficiënt produceren met precisie

Kunststof spuitgieten is een van de meest gebruikte technieken in de maakindustrie voor het produceren van kunststof onderdelen. Van eenvoudige verpakkingen tot complexe technische componenten: het spuitgietproces maakt het mogelijk om met grote nauwkeurigheid, snelheid en herhaalbaarheid onderdelen te produceren. In dit blog lees je hoe kunststof spuitgieten werkt, welke

Marketing en reclame

Neuromarketing: wat doen we ermee en waarom is het belangrijk?

Wellicht heb je er al eens van gehoord: neuromarketing als tool voor bedrijven. In dit artikel gaan we dieper in op wat neuromarketing precies is en hoe je het kunt gebruiken voor jouw bedrijf. Wat is neuromarketing precies? Neuromarketing is een vakgebied binnen marketing dat zich richt op het onbewuste

Bedrijven en samenleving

Hoe geef je het labelproces van je bedrijf een belangrijke upgrade?

Voor de creatievelingen die via Etsy hun handgemaakte producten verkopen, is een eenvoudig label voldoende. Het kan een met een handgemaakt label zijn, of een label dat met een thuisprinter is afgedrukt en van de nodige informatie van de maker is voorzien. Voor industriële omgevingen zijn deze oplossingen ondenkbaar. Ze