Wat zijn de belangrijkste elementen voor een goed kantoorontwerp?

Design is een van de meest cruciale elementen om een efficiënte, inspirerende en productieve kantoorruimte te creëren. Volgens een ‘happiness in the workplace’-studie van National Business Furniture wordt het geluk van werknemers op de werkplek grotendeels beïnvloed door het ontwerp en het comfort van de omgeving.

Als het gaat om het ontwerp van het kantoor, is het uiterlijk weliswaar belangrijk, maar het comfort mag nooit worden genegeerd. Comfort is wat het meest nodig is om ervoor te zorgen dat werknemers gelukkig en op hun gemak zijn, wat de productiviteit helpt verhogen.

Dus, wat zijn de elementen van een goed kantoorontwerp? In dit artikel gaan we in op de vijf belangrijkste elementen en hoe ze de esthetiek van een werkplek kunnen beïnvloeden en tegelijkertijd het geluk en de werkethiek van de werknemers kunnen verhogen.

1. Het hebben van zowel open als privé ruimtes
Er wordt gezegd dat werkplekken zonder natuurlijk licht en frisse lucht in combinatie met overbevolking en meubilair van slechte kwaliteit de productiviteit van werknemers enorm kunnen beïnvloeden. Deze focus op gezondheid en welzijn in de kantoorwerkplek heeft de populariteit van open kantoorruimtes gestimuleerd.

Veel studies hebben aangetoond dat een open kantoorruimte de samenwerking tussen werknemers bevordert, gevoelens van isolement en depressie kan verminderen en in het algemeen het kantoor dichter bij elkaar brengt. Veel werkplekken installeren akoestische pods voor mensen die zich moeilijk kunnen concentreren en gemakkelijk worden afgeleid, omdat ze niet alleen enige privacy bieden, maar werknemers ook in staat stellen zich gemakkelijker op hun projecten te concentreren.

Dit is vooral belangrijk bij het creëren van een werkruimte die neurodiversiteit bevordert, iets waar veel bedrijfseigenaren de laatste jaren meer aandacht voor beginnen te krijgen. Door verschillende variaties van werkplekken te creëren, inclusief verschillende akoestiek, kunnen mensen zich comfortabel voelen, afhankelijk van hun behoeften.

Wij stellen voor om na te denken over zowel open als gesloten kantoorplannen, zodat werknemers zich kunnen verplaatsen en meer flexibiliteit hebben met waar ze werken. Vergaderruimte Amsterdam of toch een flexibel kantoor in verscheidene steden? Flexibele kantoren zijn echt belangrijk voor elke werkplek en het is waarschijnlijk dat veel werknemers dit verfrissend vinden in plaats van de hele dag op dezelfde plek te moeten zitten.

Met een open plan, gemengd met enkele privéruimtes, biedt u een ruimte voor alle verschillende soorten werkbelasting, situaties en denkwijzen.

2. Kies comfortabel kantoormeubilair
Wist u dat studies hebben aangetoond dat te veel zitten schadelijker is dan te weinig beweging? Mensen die veel tijd besteden aan zittend gedrag hebben twee keer zoveel kans om te sterven aan een hartziekte dan mensen die evenveel bewegen maar veel minder tijd besteden aan ontspanning. Een kantoorruimte Amsterdam met comfortabele kantoormeubiliar is prijzig, maar zeer in trek in de laatste decennia.

Het valt niet te ontkennen dat vijf dagen acht uur achter elkaar in ongemak zitten storend kan zijn en een negatieve invloed kan hebben op iemands lichamelijk welzijn. U kunt zich voorstellen dat werknemers die gezond zijn en tevreden in hun functie, beter werk leveren. Dit betekent dat investeren in comfortabel meubilair van goede kwaliteit voor elke kantoorruimte de moeite waard is.

Bij verscheidene bedrijven hebben ze een verscheidenheid aan meubilair van goede kwaliteit dat ergonomisch is en kan helpen bij de productiviteit op de werkplek:

3. Keuken/eetruimte
Een keuken ingericht met de basisvoorzieningen kan van pas komen. Zorg ervoor dat u de keuken uitrust met een broodrooster, magnetron, waterkoker en koffiezetapparaat. Zorg ook voor een eindeloze voorraad thee, koffie, water en snacks (als die in uw budget zitten) om uw werknemers gehydrateerd en gevoed te houden. U moet er ook voor zorgen dat er een schone ruimte is om te eten, zodat uw werknemers niet het gevoel hebben dat ze de hele tijd aan het bureau moeten blijven zitten.

4. Voorzieningen
U kunt overwegen een loungeruimte in te richten met een of twee banken om socialisatie te bevorderen; op die manier hebben uw werknemers het gevoel dat ze op hun gemak kunnen pauzeren of over een bepaald project kunnen praten, weg van de beperkingen van de bureauomgeving. Onderschat ook niet de veelzijdigheid van een grote vergader- of conferentieruimte met veel whiteboardruimte om te brainstormen.

https://nuzakendoen.nl/belangrijkste-elementen-van-een-nieuw-kantoorontwerp
Inhoudsopgave

Gerelateerde berichten

Categories

Een interessante blog

die je niet mag missen.

Transport en logistiek

Kunststof spuitgieten: efficiënt produceren met precisie

Kunststof spuitgieten is een van de meest gebruikte technieken in de maakindustrie voor het produceren van kunststof onderdelen. Van eenvoudige verpakkingen tot complexe technische componenten: het spuitgietproces maakt het mogelijk om met grote nauwkeurigheid, snelheid en herhaalbaarheid onderdelen te produceren. In dit blog lees je hoe kunststof spuitgieten werkt, welke

Marketing en reclame

Neuromarketing: wat doen we ermee en waarom is het belangrijk?

Wellicht heb je er al eens van gehoord: neuromarketing als tool voor bedrijven. In dit artikel gaan we dieper in op wat neuromarketing precies is en hoe je het kunt gebruiken voor jouw bedrijf. Wat is neuromarketing precies? Neuromarketing is een vakgebied binnen marketing dat zich richt op het onbewuste

Bedrijven en samenleving

Hoe geef je het labelproces van je bedrijf een belangrijke upgrade?

Voor de creatievelingen die via Etsy hun handgemaakte producten verkopen, is een eenvoudig label voldoende. Het kan een met een handgemaakt label zijn, of een label dat met een thuisprinter is afgedrukt en van de nodige informatie van de maker is voorzien. Voor industriële omgevingen zijn deze oplossingen ondenkbaar. Ze