Naast dat je bedrijven hebt die gefocust zijn op consumenten, zijn er ook genoeg bedrijven die zich focussen op andere bedrijven. In de huidige samenleving is er aardig wat veranderd als het gaat om marketing. Offline marketing zie je steeds sneller en meer veranderen in online marketing. Waar je eerder als bedrijf een beurs bezocht, wat nog steeds gedaan wordt, kiezen steeds meer bedrijven ervoor om naar online-mogelijkheden te kijken.  

Vraag om advies 

Ook b2b bedrijven hebben moeite met het schuiven van offline naar online. Dit is erg begrijpelijk. Als je als bedrijf al jaren gewend bent aan een samenleving waarbij je andere bedrijven via offline middelen moet overtuigen, dan is het even schakelen naar de huidige samenleving. Welke middelen moet je inzetten om toch het bereik te krijgen waar je naar op zoek bent? Welke strategie kun je het beste toepassen? Dit soort vragen komen regelmatig op bij b2b bedrijven. Merk je dat dit ook bij jouw bedrijf het geval is? Dan zou je om advies kunnen vragen bij een b2b marketing bureau.  

Vind de juiste content voor de doelgroep 

Content verspreiden voor de juiste doelgroep is essentieel om je bedrijf onder de aandacht te krijgen. Naast dat je huidige klanten moet kunnen voorzien van juiste informatie, is het ook goed om te denken aan nieuwe potentiële klanten. Hoe kun je deze doelgroep enthousiast maken? Hoe kun je de aandacht van de doelgroep trekken naar jouw merk in plaats van die van de concurrent? Dit doe je door middel van contentmarketing. Contentmarketing bestaat uit talloze vormen. Denk bijvoorbeeld aan video’s. Het is eigenlijk allerlei soorten middelen die informatie geven aan de doelgroep over jouw bedrijf. Video’s kunnen dienen als uitleg van producten die je aanbied.  

Combineren van middelen 

Middelen die veel door bedrijven worden gebruikt als het gaat om contentmarketing zijn socialemediakanalen. Denk aan platformen zoals Facebook en Instagram. Content kan ook tekst zijn, tekst op bijvoorbeeld jouw website. Het is dus erg divers. Het is aan te raden om zo veel mogelijk content te combineren. Zou je hier graag hulp bij hebben? Dan kun je een contentmarketing bureau inschakelen.  

Inhoudsopgave

Gerelateerde berichten

Categories

Een interessante blog

die je niet mag missen.

Transport en logistiek

Kunststof spuitgieten: efficiënt produceren met precisie

Kunststof spuitgieten is een van de meest gebruikte technieken in de maakindustrie voor het produceren van kunststof onderdelen. Van eenvoudige verpakkingen tot complexe technische componenten: het spuitgietproces maakt het mogelijk om met grote nauwkeurigheid, snelheid en herhaalbaarheid onderdelen te produceren. In dit blog lees je hoe kunststof spuitgieten werkt, welke

Marketing en reclame

Neuromarketing: wat doen we ermee en waarom is het belangrijk?

Wellicht heb je er al eens van gehoord: neuromarketing als tool voor bedrijven. In dit artikel gaan we dieper in op wat neuromarketing precies is en hoe je het kunt gebruiken voor jouw bedrijf. Wat is neuromarketing precies? Neuromarketing is een vakgebied binnen marketing dat zich richt op het onbewuste

Bedrijven en samenleving

Hoe geef je het labelproces van je bedrijf een belangrijke upgrade?

Voor de creatievelingen die via Etsy hun handgemaakte producten verkopen, is een eenvoudig label voldoende. Het kan een met een handgemaakt label zijn, of een label dat met een thuisprinter is afgedrukt en van de nodige informatie van de maker is voorzien. Voor industriële omgevingen zijn deze oplossingen ondenkbaar. Ze