Zes manieren om een normale hartslag te behouden

Zes manieren om een normale hartslag te behouden

De normale hartslag in rust ligt ergens tussen 60 en 100 slagen per minuut, en het is eenvoudig te controleren hoe snel de uwe klopt. Houd, in rust, uw wijs- en middelvinger tussen het bot en de pees aan de duimzijde van uw pols tot u uw pols voelt, en tel een minuut lang het aantal slagen – dat is uw hartslag in rust.

 

Doe dit om het onder controle te houden

1. Blijf uit de hitte:
Hoe warmer de temperatuur, hoe sneller uw hart klopt. Dat komt omdat uw hart snel werkt om bloed naar het huidoppervlak te pompen, zweet te produceren en het lichaam af te koelen. Om ervoor te zorgen dat uw hart niet op overdrive slaat, blijf indien mogelijk op koele, comfortabele plaatsen en vergeet niet om goed gehydrateerd te blijven. Dat stimuleert een normale hartslag.

2. Beweeg vaak:
Lichaamsbeweging is om vele redenen goed voor de gezondheid – en het veiligstellen van een normale hartslag in rust is er één van. Het lijkt misschien contra-intuïtief omdat uw hartslag toeneemt als u sport, maar wat u eigenlijk doet als u sport, is uw hart trainen om sterker en efficiënter bloed te pompen. Als je dan in ruststand bent, kan je hart gemakkelijker een normale hartslag handhaven.

3. Voeg meer vis toe aan uw dieet:
Net als bewegen is het handhaven van een gezond dieet om vele redenen gunstig voor ieder van ons. Het eten van meer vis wordt in verband gebracht met een lagere hartslag in rust. Eet u niet graag vis? Praat met een arts over het nemen van visoliesupplementen, die ook positieve effecten op de hartslag kunnen hebben, normale hartslag.

4. Verminder de stress:
Hoe hoger ons stressniveau, hoe hoger onze hartslag. Voor veel mensen kan stress onvermijdelijk voelen. Misschien probeert u werk en privé in balans te brengen, maar lijkt u nooit genoeg tijd te hebben om alles af te krijgen. Een snelle en eenvoudige manier om te beginnen met ontstressen is elke dag een blok tijd aan te wijzen om uw mobiele telefoon en andere elektronische apparaten los te koppelen. Dit maakt tijd vrij om productief te zijn en geeft je de kans om je geest te ontdoen van alle rommel en opnieuw prioriteiten te stellen. Een andere eenvoudige ontstressingstip is het beoefenen van meditatie om de geest te ontspannen, normale hatslag.

5. Let op je ademhaling:
Over medicatie gesproken, een andere snelle en gemakkelijke manier om je hartslag te verlagen is om mindful ademhalingsoefeningen te doen. Adem vijf seconden langzaam in en dan 15 seconden langzaam uit. Probeer hier elke dag vijf minuten aan te wijden.

6. Geen sigaretten:
Het is misschien geen verrassing dat het roken van sigaretten talloze negatieve effecten heeft op iemands gezondheid.Dit omvat dit een verhoogd risico op coronaire hartziekten, beroertes en long- en andere vormen van kanker. Bovendien is aangetoond dat tabaksproducten de hartslag in rust verhogen. Wanneer uw lichaam nicotine gebruikt, vernauwen uw aderen en slagaders zich, en uw hart moet dan extra werk verzetten om bloed te pompen. Als u rookt, is het goede nieuws dat stoppen uw hartslag in rust binnen 24 uur kan verlagen – dus hoe sneller u de sigaretten de deur uit doet, hoe sneller u resultaat zult zien.

Koop een hartslagmeter om je pols in gaten te houden. 

 

 

Inhoudsopgave

Gerelateerde berichten

Categories

Een interessante blog

die je niet mag missen.

Financiële diensten

Bouw aan je Vermogen: Essentiële Strategieën voor Obligatiebeleggen

Obligaties vormen een fundament van menig beleggingsportefeuille, maar het begrijpen van de dynamiek van obligatiebeleggen kan voor beginnende beleggers en financiële planners een uitdaging zijn. In deze post doorgronden we de basisprincipes van obligaties – wat ze zijn, hoe ze werken, en hoe je ze kunt gebruiken om je vermogen

Bedrijven en samenleving

De ultieme begrippenlijst voor jouw perfecte buitenfeest

Het plannen van een buitenfeest kan overweldigend zijn, vooral als je niet bekend bent met alle termen en opties die voorhanden zijn. Of je nu een verjaardag, bruiloft of gewoon een gezellige bijeenkomst organiseert, het is essentieel om de juiste keuzes te maken. Hier is een handige begrippenlijst die je

Werkgelegenheid

De ontwikkeling van de advocatuur door de eeuwen heen

De rol van de advocaat heeft zich aanzienlijk ontwikkeld vanaf de klassieke oudheid tot het huidige digitale tijdperk. Deze evolutie weerspiegelt niet alleen veranderende juridische landschappen maar ook maatschappelijke veranderingen die invloed hebben op de functie en het belang van juridische professionals. Door de eeuwen heen is de advocatuur getransformeerd