Als je de SEO van je website wilt verbeteren, is het updaten van bestaande content een slimme strategie. Door de kwaliteit en relevantie van je content te verbeteren, kun je relatief makkelijk meer verkeer en hogere rankings te krijgen. Zorg er dus voor dat je regelmatig bestaande content updatet en gebruik dit stappenplan om het maximale eruit te halen. Bestaande content updaten in 3 stappenZo kun je je bestaande content updaten 1. Analyseer je websiteDuik even in Google Analytics en analyseer de statistieken van je website om te zien hoeveel bezoekers je pagina’s trekken. Zijn er pagina’s met weinig of geen bezoekers? Dan kun je je daar op richten. Check ook je rankings. Welke pagina’s staan er nu op plek 5-20? Door daar de content te verbeteren kun je misschien wel in de top 5 komen en meer bezoekers trekken. Kijk ook eens in Search Console. Vaak heb je namelijk pagina’s die ranken voor een ander keyword dan je in eerste instantie bedoeld had. Door je content voor die andere keywords te optimaliseren trek je snel nog meer bezoekers naar je website. 2. Verbeter je contentNu het echte werk: de content updaten. Voeg nieuwe informatie, afbeeldingen, video’s of andere media toe om de inhoud te verbeteren en om de betrokkenheid van bezoekers te stimuleren. Weet je niet wat je toe moet voegen? Doe dan een zoekwoordenonderzoek om wat longtail keywords te vinden of check gewoon over welke (sub)onderwerpen de top 3 pagina’s voor je keyword schrijven. Tip: Is er een featured snippet? Check dan of je de structuur kan veranderen die daarmee overeenkomt. Maak er bijvoorbeeld een lijstje van. Zo heb je meer kans dat je ook die snippet pakt! 3. Boost je content met interne linksJe hebt vast nieuwe artikelen geschreven die raakvlakken hebben met je oude content. Loop daarom al je nieuwe artikelen na om te kijken of je ergens nog interne links naar je oude content kunt plaatsen. Zo geef je je geupdate content een boost en vergroot je de kans dat je hoger in Google komt met die pagina. SuccesMet dit stappenplan kun je oude content updaten en zo relatief makkelijk nieuwe bezoekers naar je website trekken. Geen tijd of zin om het zelf te doen? Of weet je niet waar je moet beginnen? Schakel dan gerust een SEO copywriter in. Die weet precies hoe het werkt! |
Jouw ERP-systeem laten bouwen door een marketingbureau
Een ERP-systeem (Enterprise Resource Planning) vormt het hart van veel bedrijven. Het stroomlijnt processen, automatiseert