De voordelen van een bedrijfsfilm

Heb je een onderneming, groot of klein? Dan kan het een slimme zet zijn om een bedrijfsfilm te maken. Een dergelijke video kun je voor verschillende doeleinden inzetten; welke dat zijn, lees je in dit artikel. We leggen eerst uit wat een bedrijfsfilm precies is en daarna vertellen we je waarom en hoe je deze inzet.

Wat is een bedrijfsfilm?

Het woord zegt het eigenlijk al: het is een film die iets vertelt over jouw bedrijf. Een dergelijke film kun je maken met acteurs en op een set, of met je eigen personeel in het kantoorpand. Heb je er weleens aan gedacht om het anders aan te vliegen? Zo kun je ook een leuke en effectieve bedrijfsfilm laten maken in de vorm van motion graphics, ook wel animatie genoemd. In enkele seconden geef jij aan wat je als bedrijf doet en voor welke problemen jij een oplossing biedt. Doordat je dit weergeeft op beeld en met name door middel van een animatie, kunnen mensen de informatie veel beter onthouden. Zorg ervoor dat de video kort en krachtig is, zodat je de aandacht niet verliest. 

Video strategie en marketing

Motion graphics zoals een animatiefilm kunnen voor allerlei verschillende doelen ingezet worden. Daarom doe je er goed aan om een volledige video strategie te maken. Een video strategie is een onderdeel van marketing, waar er specifiek gefocust wordt op het laten maken en inzetten van animatievideo’s. Wat voor video’s ga je laten maken, wat dienen ze uit te stralen, wat is het doel van de video en via welke kanalen ga je de video delen? Dit zijn allemaal onderdelen van een video strategie die je gaan helpen om jouw bedrijf te laten groeien. 

Een bedrijfsfilm inzetten

Nu je weet wat een bedrijfsfilm en video strategie is, kunnen we ingaan op hoe je een bedrijfsfilm precies inzet. Ten eerste kun je de video inzetten om jouw onderneming onder de aandacht te brengen bij potentiële klanten of om nieuw personeel aan te trekken. Dit doe je door de film te delen op relevante sociale media kanalen, zoals Instagram en LinkedIn. Daarnaast kun je een bedrijfsfilm inzetten om interne informatie goed over te brengen bij medewerkers. Denk hierbij aan nieuwe werkwijzen of complexe procedures. Daarnaast kan een animatievideo helpen om doelen vast te stellen voor het komende jaar en deze op concrete en simpele wijze te delen met partners of personeel.

Inhoudsopgave

Gerelateerde berichten

Categories

Een interessante blog

die je niet mag missen.

Financiële diensten

Bouw aan je Vermogen: Essentiële Strategieën voor Obligatiebeleggen

Obligaties vormen een fundament van menig beleggingsportefeuille, maar het begrijpen van de dynamiek van obligatiebeleggen kan voor beginnende beleggers en financiële planners een uitdaging zijn. In deze post doorgronden we de basisprincipes van obligaties – wat ze zijn, hoe ze werken, en hoe je ze kunt gebruiken om je vermogen

Bedrijven en samenleving

De ultieme begrippenlijst voor jouw perfecte buitenfeest

Het plannen van een buitenfeest kan overweldigend zijn, vooral als je niet bekend bent met alle termen en opties die voorhanden zijn. Of je nu een verjaardag, bruiloft of gewoon een gezellige bijeenkomst organiseert, het is essentieel om de juiste keuzes te maken. Hier is een handige begrippenlijst die je

Werkgelegenheid

De ontwikkeling van de advocatuur door de eeuwen heen

De rol van de advocaat heeft zich aanzienlijk ontwikkeld vanaf de klassieke oudheid tot het huidige digitale tijdperk. Deze evolutie weerspiegelt niet alleen veranderende juridische landschappen maar ook maatschappelijke veranderingen die invloed hebben op de functie en het belang van juridische professionals. Door de eeuwen heen is de advocatuur getransformeerd