Heb je een onderneming, groot of klein? Dan kan het een slimme zet zijn om een bedrijfsfilm te maken. Een dergelijke video kun je voor verschillende doeleinden inzetten; welke dat zijn, lees je in dit artikel. We leggen eerst uit wat een bedrijfsfilm precies is en daarna vertellen we je waarom en hoe je deze inzet. Wat is een bedrijfsfilm?Het woord zegt het eigenlijk al: het is een film die iets vertelt over jouw bedrijf. Een dergelijke film kun je maken met acteurs en op een set, of met je eigen personeel in het kantoorpand. Heb je er weleens aan gedacht om het anders aan te vliegen? Zo kun je ook een leuke en effectieve bedrijfsfilm laten maken in de vorm van motion graphics, ook wel animatie genoemd. In enkele seconden geef jij aan wat je als bedrijf doet en voor welke problemen jij een oplossing biedt. Doordat je dit weergeeft op beeld en met name door middel van een animatie, kunnen mensen de informatie veel beter onthouden. Zorg ervoor dat de video kort en krachtig is, zodat je de aandacht niet verliest. Video strategie en marketingMotion graphics zoals een animatiefilm kunnen voor allerlei verschillende doelen ingezet worden. Daarom doe je er goed aan om een volledige video strategie te maken. Een video strategie is een onderdeel van marketing, waar er specifiek gefocust wordt op het laten maken en inzetten van animatievideo’s. Wat voor video’s ga je laten maken, wat dienen ze uit te stralen, wat is het doel van de video en via welke kanalen ga je de video delen? Dit zijn allemaal onderdelen van een video strategie die je gaan helpen om jouw bedrijf te laten groeien. Een bedrijfsfilm inzettenNu je weet wat een bedrijfsfilm en video strategie is, kunnen we ingaan op hoe je een bedrijfsfilm precies inzet. Ten eerste kun je de video inzetten om jouw onderneming onder de aandacht te brengen bij potentiële klanten of om nieuw personeel aan te trekken. Dit doe je door de film te delen op relevante sociale media kanalen, zoals Instagram en LinkedIn. Daarnaast kun je een bedrijfsfilm inzetten om interne informatie goed over te brengen bij medewerkers. Denk hierbij aan nieuwe werkwijzen of complexe procedures. Daarnaast kan een animatievideo helpen om doelen vast te stellen voor het komende jaar en deze op concrete en simpele wijze te delen met partners of personeel. |
Jouw ERP-systeem laten bouwen door een marketingbureau
Een ERP-systeem (Enterprise Resource Planning) vormt het hart van veel bedrijven. Het stroomlijnt processen, automatiseert