Wat zijn de belangrijkste elementen voor een goed kantoorontwerp?

Design is een van de meest cruciale elementen om een efficiënte, inspirerende en productieve kantoorruimte te creëren. Volgens een ‘happiness in the workplace’-studie van National Business Furniture wordt het geluk van werknemers op de werkplek grotendeels beïnvloed door het ontwerp en het comfort van de omgeving.

Als het gaat om het ontwerp van het kantoor, is het uiterlijk weliswaar belangrijk, maar het comfort mag nooit worden genegeerd. Comfort is wat het meest nodig is om ervoor te zorgen dat werknemers gelukkig en op hun gemak zijn, wat de productiviteit helpt verhogen.

Dus, wat zijn de elementen van een goed kantoorontwerp? In dit artikel gaan we in op de vijf belangrijkste elementen en hoe ze de esthetiek van een werkplek kunnen beïnvloeden en tegelijkertijd het geluk en de werkethiek van de werknemers kunnen verhogen.

1. Het hebben van zowel open als privé ruimtes
Er wordt gezegd dat werkplekken zonder natuurlijk licht en frisse lucht in combinatie met overbevolking en meubilair van slechte kwaliteit de productiviteit van werknemers enorm kunnen beïnvloeden. Deze focus op gezondheid en welzijn in de kantoorwerkplek heeft de populariteit van open kantoorruimtes gestimuleerd.

Veel studies hebben aangetoond dat een open kantoorruimte de samenwerking tussen werknemers bevordert, gevoelens van isolement en depressie kan verminderen en in het algemeen het kantoor dichter bij elkaar brengt. Veel werkplekken installeren akoestische pods voor mensen die zich moeilijk kunnen concentreren en gemakkelijk worden afgeleid, omdat ze niet alleen enige privacy bieden, maar werknemers ook in staat stellen zich gemakkelijker op hun projecten te concentreren.

Dit is vooral belangrijk bij het creëren van een werkruimte die neurodiversiteit bevordert, iets waar veel bedrijfseigenaren de laatste jaren meer aandacht voor beginnen te krijgen. Door verschillende variaties van werkplekken te creëren, inclusief verschillende akoestiek, kunnen mensen zich comfortabel voelen, afhankelijk van hun behoeften.

Wij stellen voor om na te denken over zowel open als gesloten kantoorplannen, zodat werknemers zich kunnen verplaatsen en meer flexibiliteit hebben met waar ze werken. Vergaderruimte Amsterdam of toch een flexibel kantoor in verscheidene steden? Flexibele kantoren zijn echt belangrijk voor elke werkplek en het is waarschijnlijk dat veel werknemers dit verfrissend vinden in plaats van de hele dag op dezelfde plek te moeten zitten.

Met een open plan, gemengd met enkele privéruimtes, biedt u een ruimte voor alle verschillende soorten werkbelasting, situaties en denkwijzen.

2. Kies comfortabel kantoormeubilair
Wist u dat studies hebben aangetoond dat te veel zitten schadelijker is dan te weinig beweging? Mensen die veel tijd besteden aan zittend gedrag hebben twee keer zoveel kans om te sterven aan een hartziekte dan mensen die evenveel bewegen maar veel minder tijd besteden aan ontspanning. Een kantoorruimte Amsterdam met comfortabele kantoormeubiliar is prijzig, maar zeer in trek in de laatste decennia.

Het valt niet te ontkennen dat vijf dagen acht uur achter elkaar in ongemak zitten storend kan zijn en een negatieve invloed kan hebben op iemands lichamelijk welzijn. U kunt zich voorstellen dat werknemers die gezond zijn en tevreden in hun functie, beter werk leveren. Dit betekent dat investeren in comfortabel meubilair van goede kwaliteit voor elke kantoorruimte de moeite waard is.

Bij verscheidene bedrijven hebben ze een verscheidenheid aan meubilair van goede kwaliteit dat ergonomisch is en kan helpen bij de productiviteit op de werkplek:

3. Keuken/eetruimte
Een keuken ingericht met de basisvoorzieningen kan van pas komen. Zorg ervoor dat u de keuken uitrust met een broodrooster, magnetron, waterkoker en koffiezetapparaat. Zorg ook voor een eindeloze voorraad thee, koffie, water en snacks (als die in uw budget zitten) om uw werknemers gehydrateerd en gevoed te houden. U moet er ook voor zorgen dat er een schone ruimte is om te eten, zodat uw werknemers niet het gevoel hebben dat ze de hele tijd aan het bureau moeten blijven zitten.

4. Voorzieningen
U kunt overwegen een loungeruimte in te richten met een of twee banken om socialisatie te bevorderen; op die manier hebben uw werknemers het gevoel dat ze op hun gemak kunnen pauzeren of over een bepaald project kunnen praten, weg van de beperkingen van de bureauomgeving. Onderschat ook niet de veelzijdigheid van een grote vergader- of conferentieruimte met veel whiteboardruimte om te brainstormen.

https://nuzakendoen.nl/belangrijkste-elementen-van-een-nieuw-kantoorontwerp
Inhoudsopgave

Gerelateerde berichten

Categories

Een interessante blog

die je niet mag missen.

Bedrijven en samenleving

De Ultieme Gids voor het Kiezen van een Hovenierbedrijf in Rotterdam

Het vinden van het juiste hovenierbedrijf in Rotterdam kan een flinke uitdaging zijn. Met zoveel bedrijven die hun diensten aanbieden, hoe weet je zeker dat je de juiste keuze maakt voor jouw tuin? In deze blogpost helpen we je op weg met belangrijke tips waar je op moet letten en

Marketing en reclame

Logo ontwerpen: zelf doen of uitbesteden?

Een logo is meer dan alleen het visitekaartje van je bedrijf. Het is vaak het eerste wat klanten zien en bepaalt de eerste indruk. Daarnaast is het ook wat jouw bedrijf of merk herkenbaar maakt. Maar als je een logo nodig hebt, is de vraag: ga je het zelf ontwerpen

Zakelijke dienstverlening

Productontwikkeling en Industrieel Design: Innovatie in de Maakindustrie

Innovatie speelt een cruciale rol in de maakindustrie, en productontwikkeling en industrieel design staan hierin centraal. Elke succesvolle onderneming begrijpt dat een goed ontwikkeld product niet alleen functioneel moet zijn, maar ook aantrekkelijk, efficiënt te produceren en afgestemd op de behoeften van de doelgroep. Maar hoe zorgen makers ervoor dat