Personeelstekort in je marketingteam? Zo trek je nieuwe kandidaten aan!Kamp jij al een tijdje met het gebrek aan marketing kennis binnen je bedrijf? Dan maakt de huidige krapte in de arbeidsmarkt het natuurlijk niet makkelijk met de werving en selectie van marketing talenten. Niet getreurd, want het is écht wel mogelijk om tot een geschikte kandidaat te komen voor de openstaande marketing functie. Benieuwd hoe? Wij vertellen je op welke verschillende manieren jij nieuwe marketing kandidaten aantrekt! Vaste of tijdelijke marketing professional in dienst?Voordat je start met de zoektocht naar nieuwe talenten is het raadzaam eerst stil te staan bij de taken die verricht moeten worden. Gaat het om doorlopende werkzaamheden of is het een eenmalig project waarbij je een marketing professional nodig hebt? Heb je dit eenmaal goed in kaart, dan kun je een beter besluit nemen of je je moet focussen op interim recruitment of dat je toch focust op de recruitment naar een vaste marketing professional. Zorg voor een sterke vacaturetekstMet een sterke vacaturetekst zorg je er niet alleen voor dat je er meer uitspringt ten opzichte van je concurrenten. Ook zorg je er zo voor dat je kandidaten nog meer overtuigt om te gaan solliciteren op jouw openstaande functie. Het belangrijkste advies hierbij is: zorg dat je eerlijk bent. Je kunt de functie namelijk wel leuker maken dan dat het is, maar dan loop je ook weer het risico dat je geen kwalitatieve kandidaten aantrekt en ze na een tijdje werken toch besluiten weg te gaan. Neem potentiële kandidaten dus in de vacature mee in wat ze van de functie kunnen verwachten. Hoe ziet het werken binnen deze rol eruit bij je organisatie? En welke vaardigheden worden van de professional verwacht? Nog meer mensen bereiken? Start met adverteren!Wil je nog meer mensen bereiken met je vacature? Dan kun je overwegen om te gaan adverteren. Ook op social media kun je hiermee beginnen. Dankzij de mogelijkheden van social media is het namelijk mogelijk om in een korte tijd een grote groep mensen te bereiken met advertenties. Ook kun je een specifieke doelgroep targeten voor je advertenties, waardoor je zeker weet dat de juiste doelgroep in contact komt met je social media bericht. Hulp bij het vinden van een goede marketing professionalZelfs na het opvolgen van alle tips kan het moeilijk blijven om een geschikte marketing professional te vinden en binden aan je organisatie. Zou je hier graag hulp bij willen om nog sneller een professional te hebben voor de openstaande functie? Dan kun je eraan denken om een extern bureau in te schakelen voor de recruitment. Zij helpen je dan nog sneller tot een kandidaat te komen die aan alle gewenste eisen voldoen. Ongeacht of het om een vaste of interim professional gaat. Zo heb je binnen no-time een nieuwe marketing topper in je organisatie! |
Overkapping in Eindhoven: comfort en design gecombineerd
Een overkapping is een prachtige toevoeging aan je tuin of terras, waarmee je het hele