Alles wat je moet weten over magneetdozen

Magneetdozen zijn een populair type verpakking in hoogwaardige productlijnen zoals cosmetica, sieraden, horloges en hoogwaardige elektronica. In vergelijking met kartonnen dozen onderscheiden magneetdozen zich door de combinatie van twee factoren: functie (stijfheid voor betere opslag en transport van producten) en missie (boodschappen op een esthetische manier overbrengen).

Het printen van hoogwaardige magneetdozen vereist echter hoge kosten, mankracht en machines. Hier zijn enkele opmerkingen die laten zien hoe u een luxe magneetdoos kunt hebben die het geld waard is.

 

Wanneer moet de magneetdoos bedrukt worden?

Magneetdozen zijn stevige doosverpakkingen die worden gebruikt voor hoogwaardige producten. De opbouw van een magneetdoos bestaat uit twee delen:
De binnenlaag bestaat uit karton of spaanplaat om een ​​vast en stevig skelet voor de doos te creëren. De buitenste laag is gecoat of ongecoat papier, couche, ivory of fine art-papier. De functie van deze papierlaag is om texturen, logo’s, berichten… af te drukken, om de binnenste laag esthetisch te bedekken. De kwaliteit van een luxe magneetdoos wordt meestal beoordeeld aan de hand van de mogelijkheid om het product binnenin te bevatten en te beschermen, alsook de aantrekkelijkheid van het ontwerp buiten de gebaande paden en de manieren om de doos te sluiten of te openen.

 

Magneetdoos – Vermindering van het risico voor producten

De magneetdoos wordt beschouwd als een van de beste manieren om de risico’s bij de bedrijfsvoering, productie en zakelijke activiteiten voor ondernemingen te verminderen. Denk maar aan risico door breuk en botsing tijdens transport. De magneetdoos is gemaakt om het product veilig te beschermen tegen invloeden van buitenaf, zowel fysisch als chemisch. De risico’s kunnen ook voortkomen uit de verwarring van klanten met namaakproducten of soortgelijke producten op de markt.

Trouwens, het bedrukken van een magneetdoos is ook een manier om het merk uit te drukken door middel van elementen zoals de kleur van de doos, het logo, het schrijven of het oppervlaktedrukeffect… Deze informatie is voor klanten om het juiste product te herkennen en te kiezen, om te voorkomen dat ze nep en slechte kwaliteit kopen goederen die de bedrijfsprestaties en de merkidentiteit beïnvloeden.

Kies het juiste materiaal voor je magneetdoos

Materiaal kan karton of spaanplaat zijn in combinatie met de buitenlaag van couche, ivory, duplex of kunstpapier. Wat de kosten betreft, is dubbelzijdig papier een populaire keuze om kosten te besparen. Wat de afdrukkwaliteit betreft, zijn couche- en ivory papier echter de optimale keuze voor een scherpere en duidelijkere geschenkdoos. Trouwens, kunstpapier, met zijn prachtige effecten zoals reliëfpatronen of glinsterende oppervlakken, is een redelijke keuze als de magneetdoos een hoge mate van verfijning vereist.

Daarom zal de drukkerij u, afhankelijk van het product binnenin, adviseren over de juiste verpakkingsoplossing voor magneetdozen voor uw behoeften.

Inhoudsopgave

Gerelateerde berichten

Categories

Een interessante blog

die je niet mag missen.

Transport en logistiek

Kunststof spuitgieten: efficiënt produceren met precisie

Kunststof spuitgieten is een van de meest gebruikte technieken in de maakindustrie voor het produceren van kunststof onderdelen. Van eenvoudige verpakkingen tot complexe technische componenten: het spuitgietproces maakt het mogelijk om met grote nauwkeurigheid, snelheid en herhaalbaarheid onderdelen te produceren. In dit blog lees je hoe kunststof spuitgieten werkt, welke

Marketing en reclame

Neuromarketing: wat doen we ermee en waarom is het belangrijk?

Wellicht heb je er al eens van gehoord: neuromarketing als tool voor bedrijven. In dit artikel gaan we dieper in op wat neuromarketing precies is en hoe je het kunt gebruiken voor jouw bedrijf. Wat is neuromarketing precies? Neuromarketing is een vakgebied binnen marketing dat zich richt op het onbewuste

Bedrijven en samenleving

Hoe geef je het labelproces van je bedrijf een belangrijke upgrade?

Voor de creatievelingen die via Etsy hun handgemaakte producten verkopen, is een eenvoudig label voldoende. Het kan een met een handgemaakt label zijn, of een label dat met een thuisprinter is afgedrukt en van de nodige informatie van de maker is voorzien. Voor industriële omgevingen zijn deze oplossingen ondenkbaar. Ze